Acasă

O coloană vertebrală sănătoasă prin yoga

Te-ai născut cu o anumită lungime a coloanei vertebrale și, din punct de vedere tehnic, nimic nu o poate face să crească mai mult. Cu toate acestea, obiceiurile stilului de viață, cum ar fi statul așezat pentru cateva ore în scaunele de la locul de muncă  și transportatul genților grele sau a rucsacurilor, poate eroda această lungime. Menținerea posturii bune și onorarea lungimii naturale a coloanei vertebrale îți menține corpul sănătos. Durerile de spate și starea proastă sunt rareori datorate unui eveniment unic; de obicei sunt ani de obiceiuri proaste care te prind din urmă.

O practică regulată de yoga oferă o modalitate neinvazivă de a contracara obiceiurile care vă distrug structura spatelui. Cu condiția să nu aveți o afecțiune congenitală, cum ar fi scolioza, yoga vă poate ajuta să găsiți și să mențineți lungimea optimă a coloanei vertebrale.

Citește în continuare ›


Yoga, remediu pentru depresie

Există dovezi științifice ample care demonstrează efectele pozitive ale yoga pentru depresie. Yoga ajută la creșterea nivelului de GABA al creierul, un neurotransmițător cu proprietăți antidepresive. Depresia este legată de nivelurile scăzute de GABA, iar medicamentele de stimulare a nivelului GABA au fost utilizate cu succes pentru tratarea depresiei. Doar două clase de yoga de o oră pe săptămână pot ajuta la reducerea oboselii și la stimularea stării de spirit. [1]

Folosindu-se de imagistica spectroscopică prin rezonanță magnetică (MRSI), un studiu a comparat nivelurile de GABA unor 8 persoane înainte, cât și după o oră de practica yoga, cu 11 oameni care nu au practicat yoga, ci au petrecut o oră citind.

Citește în continuare ›


Cele 8 ramuri Yoga

Menționate în ‘Yoga Sutras’ de Patañjali, cele opt ramuri ale yoga sunt un set sistematic și practic de cunoaștere yoghină împărțită în opt părți de bază, deci cele 8 membre ale yoga.  Acestea se referă la opt aspecte diferite ale practicii yoga ca metodă de atingere a “stării” yoghinei. “Starea” de yoga fiind interpretată ca o conducere a unei vieți semnificative și intenționate.

Patañjali definește ramurile yoga ca yama, niyama, āsana, prāṇāyāma, pratyāhāra, dhāraṇa, dhyāna și samādhi, deși comentatorii explică faptul că doar primele patru ramuri pot fi practicate cu adevărat, în timp ce ultimele patru apar ca urmare a practicii diligente a primelor patru.

Citește în continuare ›