Acasă

O coloană vertebrală sănătoasă prin yoga

Te-ai născut cu o anumită lungime a coloanei vertebrale și, din punct de vedere tehnic, nimic nu o poate face să crească mai mult. Cu toate acestea, obiceiurile stilului de viață, cum ar fi statul așezat pentru cateva ore în scaunele de la locul de muncă  și transportatul genților grele sau a rucsacurilor, poate eroda această lungime. Menținerea posturii bune și onorarea lungimii naturale a coloanei vertebrale îți menține corpul sănătos. Durerile de spate și starea proastă sunt rareori datorate unui eveniment unic; de obicei sunt ani de obiceiuri proaste care te prind din urmă.

O practică regulată de yoga oferă o modalitate neinvazivă de a contracara obiceiurile care vă distrug structura spatelui. Cu condiția să nu aveți o afecțiune congenitală, cum ar fi scolioza, yoga vă poate ajuta să găsiți și să mențineți lungimea optimă a coloanei vertebrale.

Structura coloanei vertebrale

Coloana ta vertebrală nu este, de fapt, dreptă. Este alcătuită din patru curbe care amortizează impactul și se conectează cu alte articulații, cum ar fi șoldurile și umerii, pentru a vă menține mobil.

Curba cea mai de sus este coloana vertebrală cervicală, se găsește la nivelul gâtului dumneavoastră și este formată din șapte vertebre. Curba toracică vine în continuare și constă din 12 vertebre atașate la coaste. Spatele inferior sau lombar conține cinci vertebre și reprezintă o sursă comună de durere. Osul tău sacral este curba cea mai de jos; aceste vertebre fuzionate de coccis se alătură pelvisului și vă sprijină vasul pelvin. Coloana cervicală și lombară au o curbă concava sau interioara iar curba toracică și sacrumul sunt curbe convexe, rotunjind ușor spre exterior. Când oricare dintre aceste curbe este exagerată, lungimea coloanei vertebrale este distorsionată. Cifoza, de exemplu, descrie când curba exterioară a coloanei vertebrale este prea dramatică, astfel apărând cocoașa. Yoga vă poate ajuta să antrenați mușchii care susțin coloana vertebrală pentru a realinia curbele la un nivel mai sănătos sau pentru a vă menține pur și simplu postura optimă.

O practică regulată

Primul pas în prelungirea coloanei vertebrale este adoptarea unei practici regulate de yoga. O clasă unică aici și acolo vă poate face să vă simțiți mai bine din punct de vedere fizic si psihic, dar nu va avea impactul pe termen lung pe care îl va exercita practica de trei sau patru ori pe săptămână.

Practică conștientă

Trecerea prin acțiunile unei practici de yoga nu este suficientă. Trebuie să vă angajați în mod conștient in practică pentru a aduce beneficii coloanei vertebrală. Spre exemplu, în timpul fiecărei posturi “Virabadhrasana” trebuie vă gândiți să stați înalt, să alungiți spatele, să aduceți omoplații împreună și să fiți conștienti de acțiunile din șolduri.

Din acest motiv, o clasă care trece în detaliu peste posturi ar putea fi cea mai bună opțiune. Clasele în stil Iyengar petrec timp în care se onorează postura și folosesc elemente de recuzită, cum ar fi blocuri și curele, pentru a compensa deficiențele anatomice și dezechilibrele musculare.

Conștiința pe care o dobândiți prin practica de yoga va continua apoi și în afara saltelei . Gândiți-vă la postură când conduceți, stați la birou sau stați la coadă la magazinul alimentar. Modul în care stați așezați sau în picioare în viața de zi cu zi poate contribui la degenerarea coloanei vertebrale. Yoga vă poate învăța mai bine tehnici posturale, dar trebuie să le aplicați zi de zi.


Program Clase