Acasă

Yoga îmbunătăţeşte funcţiile sistemului imunitar

În timp ce toți suntem obligați să suferim de răceală sau gripa ocazională, yoginii care practică acest stil de viaţă au mai puține șanse să răcească, iar atunci când se întâmplă acest lucru, tind să aibă o rată de recuperare mult mai rapidă. Acest lucru este adevărat datorită abilităților cunoscute ale yoga de a regla sistemul imunitar, menținând o condiție puternică și sănătoasă rezistentă la infecții.

Abilitatea de a reduce stresul prin yoga este unul dintre motivele principale pentru care o sesiune obișnuită ajută la prevenirea și vindecarea răcelii comune. Stresul este cunoscut ca un factor important care contribuie la dezvoltarea unei răceli sau gripe, deoarece hormonii de stres determină reducerea dimensiunii timusului, ceea ce îl determină să funcționeze slab ca producător de celule imune. Pe lângă efectele generale calmante ale celor mai multe posturilor de yoga, posturile restaurative și aplecările înainte sunt calmante mai ales pentru sistemul nervos, contribuind la reducerea stresului din întregul corp.

Orice tip de activitate fizică va oferi un impuls sistemului imunitar, iar yoga, cu proprietățile sale inerente de reducere a stresului și de îmbunătățire a sistemului imunitar, va oferi atât un impuls pe termen scurt, cât și o consolidare pe termen lung a sistemului imunitar. În plus față de o practică generală de yoga, posturi specifice pot fi utilizate pentru a viza anumite organe ale sistemului imunitar pentru a îmbunătăți în continuare abilitățile de stimulare imunitară a yoga.

Inversiunile cresc circulația pasivă a sistemului limfatic, care este responsabil pentru producerea și circulația celulelor imune pentru a apăra organismul de viruși și bacterii. Răsuciturile și deschiderile de șold activează organele secundare ale sistemului imunitar: splina și ganglionii limfatici din regiunea inghinală și axilă. Aceste organe sunt zone de producție pentru celulele imunitare, astfel încât folosirea de posturi de yoga pentru a viza aceste organe în timpul unei răceli sau gripe ar fi deosebit de benefică.

O altă tehnică specifică yoghină care ajută la prevenirea și vindecarea răcelilor, în special a infecțiilor asociate sinusurilor, este Jala Neţi (irigarea nazală). Jala Neţi este utilizarea unui vas Neţi pentru a turna apă sărată prin căile nazale, eliminând bacteriile sau germenii care pot provoca infecții.

Mulți yoghini urmează o dietă, care poate ajuta  la prevenirea și vindecarea răcelii obișnuite. Accentul unei diete yoghine pe cerealele integrale, fructe, legume și leguminoase oferă în mod natural organismului nutriția corespunzătoare și abundența de antioxidanți de care sistemul imunitar are nevoie pentru a funcționa optim. O dietă yoghină este, de asemenea, naturală sau scăzută în zahăr, cofeină, alcool și grăsimi – toate acestea sunt cunoscute pentru a suprima diferite funcții imunitare.

Aceste diverse practici și posturi de yoga sunt o modalitate excelentă de a menține sistemul imunitar sănătos și puternic pentru a preveni și vindecă rapid sistemul imunitar  de răceala  sau de gripă comună. Dacă răciţi sau suferiți de gripă, este important să vă odihniți, să beți multe lichide, să mâncați alimente sănătoase și să practicați câteva posturi de yoga blânde. Dacă după trei până la patru zile nu există modificări ale simptomelor dvs. său apare o agravare a simptomelor, vă rugăm să solicitați asistență medicală de la un medic calificat.