Acasă

Yoga, remediu pentru insomnie

Insomnia este o tulburare de somn care se caracterizează prin dificultatea de a adormi, de a dormi, de a te trezi prea devreme sau de a te simți obosit la trezire. Insomnia acută (care durează de la o noapte la câteva săptămâni) este cea mai frecventă și este de obicei cauzată de stres, modificări hormonale sau probleme emoționale. Din fericire, efectele de reducere a stresului, de calmare și echilibrare naturale ale yoga fac din acesta un remediu perfect pentru insomnia ușoară și acută și, împreună cu obiceiurile bune de somn, insomnia poate fi prevenită sau vindecată rapid.

O practică blândă de yoga va fi în general eficientă pentru a reduce stresul și a echilibra sistemele corpului pentru a promova un somn bun. Deoarece posturile de aplecări înainte sunt cunoscute în mod tradițional pentru efectele lor calmante inerente, încercați să practicați mai multe dintre următoarele: aplecări înainte din picioare sau aşezat cum ar fii Uttanasana şi Paschimottanasana. Alte posturi benefice sunt Adho Mukha Svanasana, Adho Mukha Virasana sau Upavistha Konasana.

Dacă există o componentă emoțională a insomniei tale, care include depresia și anxietatea, atunci încorporează următoarele posturi pentru a consolida energia corpului și a deschide centrul inimii: Matsyasana, Kandharasana, Urdhva Mukha Svanasana, Balasana, Ustrasana, Virabhadrasana 1 şi 2 sau Parivrita Utkatasana.

Dezechilibrele hormonale sunt adesea o cauză pentru insomnie. Dacă da, aplecările înainte și inversiunile vor fi în mod special eficiente. Pozițiile care activează sistemul endocrin vor fi de asemenea de ajutorL: Dhanurasana, Navasana, Kandharasana, Makarasana sau Matsyendrasana.

Dacă stresul contribuie la insomnie, atunci ar fi necesară o abordare mai activă a yoga. Includerea unora dintre următoarele deschizătoare de șold sau aplecări laterale în practica dvs. de yoga ar fi, de asemenea, benefică: Malasana , Parsvakonasana, Supta Baddha Konasana, Ardha Chandrasana, Ardha Mandalasana sau Parsva Upavistha Konasana. Menținerea unei practici de meditație zilnică va fi, de asemenea, importantă pentru calmarea minții și gestionarea eficientă a stresului.

Încheiați întotdeauna practica de yoga cu postura shavasana timp de 7-10 minute. Puteți adăuga, de asemenea, o relaxare musculară progresivă sau o relaxare ghidată în timpul shavasanei pentru a calmă și relaxa corpul și mintea.

Inversiunile, cum ar fi Sarvangasana, Halasana sau Shirshasana vor fi utile pentru a exersa atunci când întâmpinați dificultăți în adormire. De asemenea, practicarea Dirga Pranayama, în special cu o expirație prelungită, va fi, de asemenea, un calmant profund pentru corp și minte, și poate fi practicată în timp ce stați în pat.

Insomnia cronică (care durează cel puțin trei nopți pe săptămână timp de o lună sau mai mult) va fi mai greu de tratat prin yoga din cauza posibililor factori care stau la baza altor afecțiuni de sănătate sau a efectelor secundare ale medicamentelor. Dacă suferiți de insomnie cronică, consultarea unui medic sau un profesionist în sănătate va fi esențială pentru abordarea oricărei probleme medicale care stă la bază.