Acasă

Meditația Yoga: Cum să te concentrezi prin practica yoga

Majoritatea oamenilor consideră yoga ca fiind o serie de exerciții fizice, ca o modalitate de relaxare și poate de tonifiere. Indiferent dacă faceți yoga pentru a crește flexibilitatea, puterea sau rezistența corpului, puteți lucra simultan la clarificarea minții în timpul oricărei practici de yoga. Este nevoie de un pic de educație și pregătire, dar beneficiile meditației yoga sunt numeroase.

Pregătirea pentru meditație

Deci sunteți în clasa de yoga. Te concentrezi să urmărești instrucțiunile profesorului, să obții postura corectă și poate te întrebi dacă porți o pereche de colanți cu un gaură pe partea inferioară a piciorului stâng. Sau poate te afli acasă, parcurgând o practică rapidă înainte de muncă și te gândești la toate problemele care îți solicită atenția pe parcursul unei zile aglomerate.

Dacă aceste situații iți par cunoscute, puteți scoate mai mult din practica dumneavoastră.

Deși este posibil să fi auzit de respirațiile specifice practicii yoga ca fiind un mod de a vă eleva practica, meditația în timpul practicii poate duce practica la un alt nivel în întregime. Prin practicarea meditației o să invățați arta concentrării pentru a profita de toate beneficiile acestei practici fizice străvechi.

Meditația în yoga înseamnă mai mult decât să stai nemișcat sau să ții o postură. Aceasta implică să vă liniștiți gândurile cele mai interioare pentru a găsi un sentiment mai profund de prezență și legătură cu lumea din jurul vostru. Este vorba despre a fi în acel moment. Să fii în momentul în care se creează o legătură între minte și corp, care îți ridică practica de yoga și viața ta la un nivel superior.

Asigurați-vă că mențineți o postură adecvată, indiferent de postura pe care o practicați. Nu există un mod obligatoriu sau standard de a sta dacă doriți să meditați în timpul practicii, dar trebuie să țineți o postură bună. Cea mai frecventă poziție este cea in care stați așezat cu picioarele încrucișate pe pământ sau pe un scaun. Dacă alegeți să stați cu picioarele încrucișate, schimbați piciorul care este deasupra de fiecare dată când meditați, pentru a putea sta confortabil.

Cum să meditați prin yoga

Dacă doriți să deveniți buni la a trăi momentul, trebuie să exersați. Nu puteți doar să exersați  în timpul claselor de yoga alături de profesor. Trebuie să vă formați un program de meditație care să se îmbine cu rutina dumneavoastră zilnică de yoga.

Începeți prin a pune deoparte ceva timp după fiecare practică de yoga pentru a vă relaxa și a vă concentra. Practicând meditația imediat după o practică de yoga este mult mai ușor la început deoarece endorfinele eliberate prin exercițiu te ajută să te relaxezi și să te simți mulțumit și liniștit doar stând nemișcat.

Asigurați-vă că aveți timp în care nu veți fi întrerupt sau distras. Nu vă descurajați dacă reușiti din prima, chiar dacă practicați yoga de multă vreme. Yoghinii care stăpânesc meditația au practicat-o ani de zile pentru a ajunge în punctul respectiv.

Pentru a intra în starea de meditație, priviți într-un loc fix. Simțiți-vă liberi să închideți ochii, dacă acest lucru vă ajută să vă concentrați asupra momentului și să vă adaptați la modul în care vă simțiți corpul și mintea.

De fiecare dată când vă exersați meditația, creșteți ușor timpul pe care îl petreceți in starea de meditație. Astfel, ajută corpul să se obișnuiască cu starea de concentrare, ajutându-te să ajungi la această stare în timpul meditației la locul de muncă, la birou sau practic oriunde.

Dacă vă descurajați sau nu sunteți sigur că meditați într-un mod corespunzător, rețineți că meditația nu vizează cum să vă curățați mintea. Mai degrabă, este un mijloc de concentrare asupra a ceea ce alegeți să vă concentrați și să nu permiteți ca distragerile să vă influențeze starea sufletească.

Meditația prin yoga pentru începători.

Începeți prin a vă concentra pe ceea ce se întâmplă în acest moment. Când intrați cu adevărat în moment și vă eliberați mintea de distrageri, nu vă veți simți împrăștiat sau nervos. Odată ce atingeți acea stare de spirit, trebuie să o mențineți. În practicarea meditației nu este loc de distrageri. În această stare, nu există trecut sau viitor, doar prezentul există.

Odată ce intri in starea de meditație trebuie să iți centrezi atenția în jurul unui gând, care are rolul de fi ancora stării tale meditative.

Concentrați-vă respirația într-un ritm constant pentru a vă ajuta să vă ușurați mintea și să găsiți un loc de concentrare completă.

Când începeți prima meditație, mintea voastră se va rătăci. Acest lucru este complet normal și majoritatea oamenilor vor întâmpina dificultăți de concentrare pentru primele dăți când încearcă să mediteze.

Oamenii care reușesc să atingă această stare spun că este o stare de libertate diferită de orice alt sentiment din lume. Este nevoie de muncă, dar oamenii care practică meditația yoga spun că merită mult efortul.

Perfecționarea meditației yoga

Pe măsură ce exersați, meditați și progresați, veți începe să intrați mai ușor în starea de spirit meditativă. Combinați meditația cu respirația controlată și veți fi pe un drum bun pentru a profita la maximum de yoga.

 

Program Clase